söndag 14 augusti 2016

Uppdatering 160814


Så här såg det ut idag när vi var ute och hälsade på huset. Nästan så man kan flytta in, eller hur?!
På tisdag kommer takstolarna men vi (Marcus) kommer nog inte hinna få upp dem innan nästa helg då vi sticker ner till Köpenhamn ett par dagar. Kanske lite oansvarigt att dra iväg så här mitt i byggkaoset men jag tänker ändå villigt erkänna att jag ser fram emot den här resan så sjukt, himla mycket. Jag fyller år på lördag och känner inte för att ha ett stort kalas nu när vi inte har något eget hem så jag är jätteglad över att få rymma från allt och ha en lugn helg bara vi två.
Hur som helst, idag har Marcus beställt 3600 meter fasadvirke. Vi har som jag nämnt tidigare bestämt oss för stående panel som ska behandlas med järnvitriol. Dessutom ska det vara olika bredder på panelen, tror det kommer bli sjukt snyggt! Det kommer se ut typ som på bilderna nedan, Villa Holmberg. Fler bilder hittar ni här.


Inga kommentarer: