tisdag 27 september 2016

Kök

Jag föll typ pladask för det här köket från Reform/Norm Architects men de verkar bara passa Ikeas stommar och eftersom Marcus är väldigt petig med måtten så passar det inte med ett Ikea-kök i vårt hus *bölböl*. Så, det lutar åt att det blir ett kök från Ballingslöv istället. Vi ska dit imorgon och diskutera hur vi vill ha det för att de ska kunna rita upp hur det kommer att se ut.
Vi kommer antagligen komplettera med till exempel blandare och beslag/handtag från någon annan leverantör för vi har inte riktigt fastnat för några av de som Ballingslöv har i sitt sortiment. Dessutom funderar vi på att gjuta bänkskivan själva i betong. Vi gjorde ju det, med hjälp av min kära styvfar, till vår kassadisk i butiken och den är så himla fin!

Så här mycket vet vi nu: Vi vill ha ett mörkt kök, funderade på blått från början men börjar tänka om... Det kommer att vara öppna hyllor ovanför bänken istället för skåp och på köksön vill vi förmodligen ha en träskiva istället för betong. Det blir släta luckor, rena linjer utan krusiduller. Vårt hus har ju ganska moderna linjer, eller vad man ska kalla det, och jag tycker att det är viktigt att inredningen passar ihop med huset som helhet, det hade till exempel inte sett bra ut med ett sekelskiftesinspirerat kök. Hoppas ni förstår hur jag tänker för det känns lite som att jag svamlar...
Anyway! Ser sjukt mycket fram emot att få vårt kök uppritat, men mest att faktiskt få laga mat och hosta middagar där. Åh!

Bild från Fantastic Frank.


Inga kommentarer: