söndag 24 januari 2016

Husets placering

Idag har vi varit ute vid tomten igen. Marcus fick hjälp av sin pappa, Janne, att märka ut vart huset ska placeras och i vilken vinkel och sådär. Själv stod jag mest och frös och försökte föreställa mig hur det kommer att se ut. Det ser ju så litet ut när man ritat ut allt! Men det ska tydligen få plats allting sägs det, jag får väl helt enkelt lita på ingenjören. I veckan ska ansökan om bygglov skickas iväg, 1 april räknar vi med att sätta igång.














Upp och ner pulsade de i snön med sitt jättelånga måttband och sin sprayburk, sa åt mig att anteckna mått och väderstreck och sprayade röda streck på snön...






















Här står de och beundrar utsikten, det är liksom oundvikligt att stanna upp och göra det med jämna mellanrum eftersom den är så jäkla nice! Idag var det massa skridskoåkare på sjön, tänk att kunna gå ner och åka lite skridskor en stund och sen gå upp till huset och dricka varm choklad framför brasan, mys!






















Här står Mackan och jag där det är tänkt att matsalsdelen ska vara, där kommer vi få plats med ett stort bord med plats för många vänner och mycket mat!
Tänk att om ett år kommer det finnas väggar och golv här och vi kommer antagligen stå inne och spackla eller måla i vårt alldeles egna hus, galet!

Inga kommentarer: